måndag 28 augusti 2017

Positivt om sjuktal, jag har en belastning och Humble

Humble Brush en unik tandborste
JAG HAR IDAG FÅTT DEL av positiv information om att sjuktalen i vår kommun förbättrats avsevärt den senaste tiden. Sävsjö kommun har nu lägst sjuktal i länet. Vi ligger på delad andra plats i hela landet med endast 4,7 procents sjukfrånvaro.
    Jag tolkar det som att vår satsning på personalen ger effekt. Vi har satsat hårt på kompetensutveckling och utökning av antal anställda ute i skola och omsorg. Personalavdelning gör också ett aktivt arbete för att få ner sjuktal och det satsas mycket på friskvård. Roligt att det ger resultat!

PROCESSEN FÖR ATT få fram en ny moderatledare är intressant att följa. Det spekuleras, funderas och analyseras av olika förståsigpåare. Noterar att Sveriges Television listar "religiös bakgrund" som en belastning för Elisabeth Svantesson. Man tar sig för pannan! Hur kan vår public service vara så fördomsfull? Detta är ännu ett exempel på att i Sverige är det numera så att man ska se personer som har en kristen övertygelse som en belastning för att vara politiskt korrekt.
    Jag tror de flesta av er som läser min blogg nu känner mig hyggligt väl. I vilket fall som helst är det viktigt att ni, innan ni väljer valsedel nästa gång, känner till att jag också har denna belastning. Jag är och kommer hela livet förbli en varmt troende, kristen person. Jag har under alla mina år i politiken burit en vision om ett samhälle som genomsyras av kristna värderingar och jag kommer leva kvar i den visionen också framöver. Det är därför jag är engagerad i just kristdemokraterna.

PÅ DET LOKALA apoteket hittade jag idag en unik ny tandborste "Humble Brush". Den är gjord i bambu och har därmed nedbrytbart skaft. För varje såld tandborste doneras en tandborste eller motsvarande munvård till behövande barn. Kändes helrätt både för miljön men också att göra en insats för barn i nöd så jag köpte flera stycken. Köp Humble Brush du också!