onsdag 9 augusti 2017

Julstämning vid unik produktion av söndagsskola

Lars-Göran Rönnberg är en välkänd profil och bekant bland
många barn som Gospel Sam. Idag var han julvärd i
Söndagsskolan plays inspelning i Stockaryd
NÄR JAG UNDER onsdagen besökte Mediahuset i Stockaryd så var det stor aktivitet och faktiskt julstämning.
     Under ett antal dagar spelas det in nya avsnitt i en webbaserad söndagsskola och vid mitt besök så fixades julgran, julklappar och snö för att ge rätta stämningen. Programmen som spelas in är 30 minuter långa och innehåller en bibelberättelse, sånger och olika kreativa inslag.
    Jag medverkar också utifrån min roll som kommunalråd där jag i ett avsnitt blir intervjuad i kommunalhuset av en duktig barnreporter.

SYFTET MED PROJEKTET är att hjälpa fler församlingar över landet att kunna anordna söndagsskola varje söndag, året runt. Med de förinspelade programmen får alla söndagsskolelärare ett bra hjälpmedel och ett stöd i sin planering.

DET ÄR ROLIGT att Sävsjö kommun och Stockaryd får vara navet i denna unika produktion. Fantastiskt också att se hur många som är engagerade i arbetet och att det finns så många som ideellt gör en insats för att det ska kunna genomföras. En eloge också till Anders Wisth som är den stora eldsjälen och drivkraften bakom arbetet.

DET ÄR BRA att det görs en sådan här satsning för att ge barn en lättillgänglig information om kristen tro. Satsningen är också viktig för att förmedla grundläggande goda kristna värderingar som exempelvis att alla människor är lika mycket värda!