onsdag 5 april 2017

Möte med miljö- och hälsoskyddshandläggare

Ansvariga för dagarna i Vrigstad  Annica Malmer
Länssamordnare Miljösamverkan f, Maria Thulin
Miljö- och byggchef Sävsjö kommun, Per Fernström
Miljösamordnare Sävsjö kommun och Karl-Oskar Lund.
Miljöskyddshandläggare på Länsstyrelsen  
Under några dagar är Vrigstad samlingsplats för miljö- och hälsoskyddshandläggare från hela regionen. Det är ett digert program som väntar med information och utbildning. En viktig del är utbyte av erfarenheter.
    För mig trevligt att få vara med och hälsa välkommen med ett inledningsanförande om vår kommun.
    Denna gång tog jag min utgångspunkt i Vrigstads  historia, ända tillbaka till 8000 år f kr. Jag kopplade historien till allt det positiva som händer i bygden idag inom, handel, integration och företagande. Jag landade i vår kommuns viktiga arbete med utvecklingsstrategi och värdegrund.