söndag 2 april 2017

Härlig final på gospelprojekt

Prästen Erik Karlsson förmedlade
välsignelsen
Under våren har de båda kyrkomusikerna Sara Wessman och Rebecca Wendel bjudit in, alla som vill, till ett gospelprojekt. Upplägget var att de ordnade ett antal övningar och sedan planerades redan från början att avsluta projektet med en gospelgudstjänst.
    Jag är imponerad över hur bra det lät och vilket skönt gospelgung som förmedlades när det ikväll var dags för finalen. Roligt att det kom ungefär 300 för att lyssna så att den stora kyrkan i Hultsjö därmed blev nästan helt fullsatt.

GOSPELKÖREN XL var ett "gospelprojekt" som jag jobbade med under ett antal år, så för mig var det förstås lite extra roligt att få komma och lyssna.
    Jag tycker det är så roligt att det nu igen har getts möjlighet att sjunga i gospelkör i vår kommun. Att sjunga gospel är verkligen något alldeles extra som måste upplevas för att kunna förstå vilken skön känsla det är. Hoppas att Sara och Rebecca genom gospelprojektet har fått blodad tand så att det blir en fortsättning, vem vet då kanske jag också hänger på!
Gospelkören sjöng med stor inlevelse en lång rad kända gospellåtar