måndag 13 februari 2017

Lila skjorta och vänliga veckan

”Bär lila på världsepilepsidagen” är en kampanj för att visa medkänsla och stöd för alla de som kämpar mot epilepsi. I Sverige är det 60.000 som har denna sjukdom och jag har för min del genom åren kommit i kontakt med flera av dessa. Klart jag ville visa dem mitt stöd genom att i dag välja den lila skjortan i garderoben!

Att visa stöd för epilepsisjuka en bra start på denna vecka som ju är ”Vänliga Veckan” med tisdagens ”Alla hjärtans dag” som en höjdpunkt. Läste en artikel för ett tag sedan om vänlighet och där slog psykologen Gustav Nilsson fast att vänlighet är bra för hälsan. Han menade också att det går att träna sig i generositet och vänlighet.  Kära bloggläsare, jag utmanar dig därför att visa lite extra vänlighet och generositet denna vecka, och du, uppmuntra gärna någon du tycker om på ”Alla hjärtans dag”!