söndag 29 januari 2017

Ser fram emot årsmöte och att få lyssna till Acko

Jag "hjälper" Acko handla torgblommor vid ett tidigare
besök i Sävsjö
Måndag kväll är det dags för årsmöte i vår partiavdelning med besök av självaste partisekreteraren, Acko Ankarberg Johansson. Acko är klok, kunnig och insatt i vad som händer i svensk politik så det ska bli mycket intressant att ta del av hennes analys om den rikspolitiska röran vi upplever just nu, och höra henne tala om "politik på kristdemokratiska".

Mitt mest uppskattade politiska uppdrag är att jag fått förtroendet av medlemmarna att vara ordförande i partiavdelningen, för kristdemokraterna i Sävsjö kommun. För mig som ordförande är det mycket förberedelse inför årsmötet. En del är att både göra bokslut för året som gått men också att lägga fram en plan för kommande år. Jag ser fram emot att få presentera detta på måndagskvällens årsmöte. Är du nyfiken på politik och oss kristdemokrater så kom gärna med till Brygghörnan i Sävsjö, måndag kväll 18.30! Inbjudan kan du se på denna länk: "Inbjudan till årsmöte", Verksamhetsberättelsen för 2016 kan du läsa här: "Verksamhetsberättelse 2016"