söndag 13 november 2016

Tacksam för familjen

Gott fika en del av Fars dag
Fars dag är roligt! Glad över att få känna mig uppskattad med hurrarop, ny snygg skjorta så väl som tårta och kaffe. Men förstås framförallt glad för att få ha hela familjen samlad för en dag av gemenskap. Är så tacksam för min familj!

Jag vet att det definitivt inte är självklart. Det finns många som har ett komplicerat förhållande mellan barn och föräldrar. Familjerna är utsatta, har det många gånger tufft och det sliter på relationerna. Har vid flera tillfällen fått exempel på att ett av samhällets stora bekymmer är unga pojkar som saknar närvarande pappor. En dålig eller, allra värst, en frånvarande pappa kan tyvärr allt för ofta leda till rotlöshet som gör att unga män ibland faller offer för missbruk och kriminalitet. Är viktigt att vi som politiker jobbar för att uppvärdera och stödja familjer. I dag på fars dag känner jag mig tacksam och privilegierad för goda relationer till min familj. Men idag också tacksam för alla andra pappor som, trots att det ibland är tufft, försöker vara närvarande och står upp för sina familjer!