måndag 4 juli 2016

Lotteri vad man får betala vid resa med JLT?

Har ordnat ett resekort, typ reskassa, för min 17:årige son som han använder när han åker till sitt sommarjobb. Han pendlar varje dag exakt samma tur från Stockaryd till Sävsjö och sedan tillbaka. Vi uppmärksammade ikväll att det verkar gå åt betydligt mer pengar än det borde och gick in på de förnämliga ”Mina sidor” som JLT erbjuder oss kunder. När vi kollade under fliken ”Kortaktiviteter” blev förvåningen stor över att debiterad reskostnad verkar bli "hipp som happ". Ibland kostade resan 14:40 och ibland hela 44:80 och detta för exakt samma resa. När vi kollade i JLT-appen ska resan kosta 18 kronor. Som sann vän av kollektivtrafik har jag ikväll tillskrivit bolaget för att begära förklaring och har förhoppning om att man snarast skärper till rutinerna så det blir ordning på biljettsystemet igen. JLT är ett bra bolag som jag har ett stort förtroende för. JLT har höga ambitioner för kollektivtrafikens utveckling och vare sig de eller jag som kund kan förstås acceptera att det snarast är lotteri vad man blir debiterad när man åker med deras bussar. Ska bli intressant att se responsen. Återkommer!
Här nedan kan du se utdrag från debiteringen av sonens resekort: