söndag 26 juni 2016

Det är så lätt att ta allt för givet

Volleyboll i det varma vattnet vid
Sandkistan i Sörsjön
Midsommaraftonens dysterhet efter britternas Brexitbeslut har under en skön midsommarhelg förbytts i stor tacksamhet. Jag är tacksam för att jag denna helg fått ha min familj samlad så att vi tillsammans har kunnat bada, leka och äta gott. Tacksam för att vi lever i ett fritt land och kan forma våra liv som vi gör. Tacksam för att jag och mina nära får vara friska när så många andra jag känner är sjuka. Tacksam för att det finns de som läser det här och det snart väntar efterlängtade semesterdagar. Men det är faktiskt inte allt. Jag är tacksam för eget odlad sallad och jordgubbar. Att det är EM-fotboll på TV:n och framförallt att jag kan förtrösta på att det finns en Gud som någonstans där uppe faktiskt bryr sig om just mig. Det är så lätt att ta allt för givet, men när jag tänker på hur bra vi har det känner jag bara en stor tacksamhet!