lördag 28 maj 2016

Readly eller Ztory?

Lördag, ledig dag och det ger också lite tid för att läsa. Har under ett år använt och haft mycket nytta av Readly, ett fantastiskt bra sätt att digitalt få del av facktidningar och olika magasin. Det fungerar ungefär som ett Spotify fast för tidningar. Är särskilt värdefullt att det går att läsa internationella tidningar. För min del läser jag förstås om samhälle och politik men har särkilt nördat in mig på fototidningar och ett av de intressantaste magasinen, Smart Photography, kommer från Indien, en tidning jag aldrig kunnat läsa utan Readly. Det finns alternativ och en uppstickare är Ztory som jag testat några veckor. Kan bara konstatera att Readly är bäst och förstås särskilt kul att företaget som lanserat tjänsten ligger granngårds, i Växjö. Kul!
P.S. Har du, eller skaffar Readly så läs intressanta reportaget i ETC om Stockarydsgrabben Simon Häggström som just nu är Sveriges mest omtalade polis D.S.