söndag 15 maj 2016

Kraft och stöd i Pingsten

Har plockat fram och spelat mina slitna XL-noter
på  gospeln "Det finns en källa"
I dag firar vi pingst, och pingsten kallas ibland för hänryckningens tid. För min del har jag mina rötter inom pingströrelsens så för mig har pingst,hänryckning och Den Helige Ande varit en naturlig och viktig del av mitt liv. Under våren har sången "Det finns en källa" osökt kommit till mig. Denna sång är skriven av Roland Utbult och handlar om pingsttemat. Vi sjöng denna sång när jag var körledare för gospelkören XL. Finns ett fint arrangemang och bra inspelning av sången från 1980 av norska gospelkören Fuko "Vi har en kilde". Tyvärr finns den inte på Spotify eller andra streamingtjänster och finns inte heller att köpa. Men det finns en raspig variant på Youtube som du kan lyssna till på länken längre ner. Luta dig tillbaka, lyssna, njut och låt dig hänryckas av denna fina sång och text om en underbar källa av levande vatten, av ande som kan fylla oss med sanning och ljus, som ger oss kraft när all vår egen kraft är slut........  www.Fuko.Youtube/Vi har en kilde.no
En andlig källa som ger mig kraft och stöd! Något för dig?