fredag 27 maj 2016

Familjefest avslutade Vårglada Sävsjö

Samir & Viktor underhåller mitt i Sävsjö centrum
Roligt att Vårglada Sävsjö idag blev en stor aktivitetsdag som hade något att erbjuda för alla. På förmiddagen var jag för min del på torget tillsammans med partikamrater för att bjuda på kaffe och prata politik. Mycket folk, trevlig stämning och många bra samtal! Dagen avslutades med en fantastisk familjefest mitt i stan. Flera hundra besökare njöt av allt från hoppborg till internationell mat som invandrare från olika länder hade ordnat. En höjdpunkt för många var att lyssna till Samir och Viktor som var uppskattade i synnerhet av den yngre publiken. Jag är glad över att vi i kommunen har varit med och stöttat detta fina arrangemang. Jag vill ge all uppmuntran till Sävsjö Handel som i samarbete med Sävsjö Celebration och många frivilliga ordnat denna trevliga dag!