lördag 9 april 2016

Tillsammans med kollegor talat om ledarskap

Här är jag tillsammans med Anders Andersson tidigare
landstingsstyrelsens ordförande i Kalmar, och kommunalråds
kollegorna Bo Rudolfsson Laxå, Bengt Germundsson
Markaryd, Annicki Oscarsson Ödeshög
"Kristdemokratiskt ledarskap - att bli nummer ett" var tema när jag och några kollegor som också är ordförande i kommunstyrelsen idag medverkade på årets kommun- och landstingsdagar i Västerås. För min del talade jag om vikten av en fast värdegrund samtidigt som vi som ledare inom många områden alltid vara beredd att ompröva och förnya.Talade om vikten av att kommunicera och skapa goda relationer för att nå framgång. Formeln för att lyckas är samtal-samsyn-samproduktion. Detta samtidigt som man alltid ska vara beredd att kliva fram och ta initiativet. Konstaterade i min avslutning att det behövs mer av "Modigt, ärligt och varmt ledarskap". Rikstidningen Dagen har gjort en serie reportage med anledning av vår medverkan, två av dessa kan du läsa på följande länkar: www.dagen.se-kristdemokraterna-med-makt    www.dagen.se/stefan-gustafsson-se