onsdag 24 februari 2016

Skrämmande, ok med incest men inte föräldraledighet

Har de senaste dagarna åtskilliga gånger stött på diskussioner med anledning av att det stora Stockholmsdistriktet av partiet liberalernas ungdomsförbund nu beslutat att man ska arbeta för att det ska bli lagligt med sex mellan syskon över 15 år, samt att ha sex med döda kroppar allt för att vi som människor gränslöst ska få göra vad vi vill, valfriheten ska maximeras. Läste idag att idéerna sprider sig och nu ansluter fler i partiet och uttalar att detta är ett intressant ideologiskt legaliseringsförslag.  Några  tycker förstås jag är mossig men jag tycker detta är etiskt fullständigt idiotiskt och oacceptabelt. Utifrån att liberalerna nyligen medverkade till att få bort vårdnadsbidraget och minskade valfriheten i föräldraförsäkringen så kan jag inte annat än förundras. Det är alltså enligt dessa liberaler viktigt att en kvinna eller man ska kunna bestämma över om de som avlidna ska kunna skänka sina kvarlevor till en nekrofil,  men de får inte som levande själva bestämma hur de ska ta ut föräldraförsäkring när barnen är små. Utöver detta kräver nu LUF:are att män ska kunna göra juridisk abort för att slippa ta sitt faderskapsansvar, hur dumt får det bli? Jag vet att det också finns många sunda företrädare i liberalerna men de är ovanligt tysta just nu. Jag tycker det är dags att kliva upp på barrikaderna och tala om värderingar och god etik så det ekar över hela Sverige.