onsdag 24 juni 2015

Hal som en ål

Pågår en kampanj mot mig som person där det nu levereras en kaskad av mindre smickrande omdömen. I nya numret av lokalblaskan formuleras det av en person som tidigare var engagerad i Jonas Bronck center så här "Jag har varit på många olika ställen runt om i landet men aldrig har jag mött på en halare ål än Stefan Gustafsson."
Ett synnerligen märkligt utspel av en person som i media, av och till, själv är en följetong av konflikter och samarbetssvårigheter. Min stilla undran är vad han grundar sitt påstående på? Faktum är att denna person och jag ALDRIG har haft något samarbete eller ALDRIG samtalat mer än genom att utbyta några korta fraser. Går nog inte tolka på annat sätt än att det är uttryckt på beställning och finns politisk agenda bakom. För min del är jag härdad och van att bli jämförd med djur och växtriket. Du är ju dum som en gås, Vad är du för ett kålhuvud.... Än en gång kan jag bara konstatera att en tråkig del i jobbet är att vara spottkopp.