söndag 14 september 2014

Stå upp för vår demokrati RÖSTA!

Stefan Furst lägger ut valsedlar för vänsterpartiet
Det var god gemenskap och spänning i luften när olika partiföreträdare mötte upp på söndagsmorgonen för att lägga ut valsedlar. Jag har i valrörelsen träffat många som är osäkra på vilket parti de ska välja. Mitt råd har varit att läsa på om vad partierna har för ideologi. Faktum är att vad partierna har sina rötter är långt viktigare än alla vallöften.  Jag berättar med stolthet för min del om att vårt parti, Kristdemokraterna, växte fram efter andra världskriget som en motpol till nazism och fascism. Just därför är vår grundbult att "varje människa har ett unikt och okränkbart värde". Vi ska vara oerhört tacksamma över att vi i Sverige har demokrati. Jag tycker att din skyldighet är att stå upp för detta genom att gå och  rösta på det du tror är bäst för Sävsjö kommun, Jönköpings län och vårt land!