lördag 18 september 2010

Mänskligare kommun tema kommande år

När jag läste i dagens tidning om att SD vann skolvalet på Hofgård så kände jag kalla kårar utmed ryggraden. Visst det kanske är grupptryck och det finns alltid med bland ungdomar en vilja att göra uppror mot det etablerade, men ändå. Rykten på facebook säger att SD också vann skolvalet på Aleholm och då förstärker det den negativa bilden. På torget igår mötte jag kommuninvånare som var märkbart oroade av läget. Resonerade med någon om att vi efter valet kanske måste mobilisera kyrkor, föreningar, företag, politiker i någon form av projekt om samhällets grundvärderingar. Vi ska aldrig acceptera att vårt fina Sverige eller att vår fina kommun tas över av destruktiva onda krafter. Vi har i kd denna valrörelse lyft värdringsfrågor mer än någonsin tidigare genom affischkampanjen med djuren struts, hyena och buffel. Vi har också hela valrörelsen haft devisen ”Ett mänskligare Sverige” Om Du kryssar mig i valet så kan jag tänka mig att göra detta till en devis för vår kommun de närmsta åren. I en mänskligare kommun finns det inget utrymme för det som SD står för!