tisdag 24 augusti 2010

Kanske borde Du välja parti efter ideologi?

För mig som aktiv politiker är det intressant följa olika diskussioner om vad man ska rösta på. En del använder olika medias så kallade "Valkompass". Andra försöker lyssna in de löften som just nu kommer i en aldrig sinande ström från alla partier. När jag bestämde mig för min politiska tillhörighet så brydde jag mig inte ett dugg om sakfrågorna för de förändras från en tid till en annan. För mig var det viktigaste vilka värderingar som låg bakom politiken. Tycker Du också ska ställa frågor som exempelvis om Du tycker att partiets ideolog ska utgå från kristna värderingar eller om Du tycker att Alexander Bard är en bra ideologisk motor? Ska utgångspunkten vara individen eller de små gemenskaperna?
Om man borrar lite djupare ser man att skillnaden faktiskt är stor mellan olika partier! Jag tycker Du ska rösta på det som känns rätt längst där inne i hjärtat!