fredag 2 april 2010

Påsken har ett personligt budskap

Påskdagen har jag engagerats som konferencier på en konsert som har påskens budskap som tema. Inför ett sådant uppdrag behöver man fundera lite extra över vad påsken är och betyder för mig. Jag har en personlig tro på Gud och tror på att Jesus är Guds son och då blir påskens budskap starkt för mig som person. Det handlar inte bara om att äta god mat och umgås med min familj även om det också är en stor del av påsken. Att Jesus dog på korset men sedan uppstod igen gör att du och jag kan få leva i gemenskap med Gud och det betyder mycket för mig att veta att det finns en som har omsorg om mig och som finns vid min sida. Min tro är en stor del av mitt liv och något som alltid är en trygghet vad än som händer omkring mig. Nu önskar jag er alla en fin påskhelg fylld med god mat, familj och vänner, men gärna också tid för eftertanke!